Behandling
Ved første konsultation vil vi lave en grundig udredning og undersøgelse af din sygdomstilstand. Hvis vi finder, at din sygdom har gode udsigter til bedring ved vore behandlingsmetoder, vil vi foreslå, hvilken behandling eller kombination af behandlinger, der vil hjælpe dig bedst. Hvis vi vurderer, at vore behandlinger ikke har rimelig udsigt til at bedre din tilstand, vil vi ikke fortsætte behandlingsforløbet. Vi tilbyder følgende behandlingsformer:
Akupunktur
Er behandling tynde, sterile engangsnåle. Ved indstik i akupunkturpunkter påvirkes refleksbaner i kroppen og organerne. Akupunkturpunkterne og refleksbanerne kan påvirkes uden brug af nåle, f.eks. ved tryk (akupressur), med laserstråler eller med svage elektriske strømstød. Disse former for akupunktur er fuldstændig smertefri og kan anvendes til børn.
Zoneterapi
Ved tryk og masserende bevægelser påvirkes føddernes reflekszoner, og derigennem kroppens organer. Zoneterapi er en blid og effektiv behandlingsform til mange sygdomme. Zoneterapi er velegnet til behandling af børn.

Manuel behandling
Er en blid og effektiv behandling af spændinger og låsninger i muskler, sener og led. Behandleren anvender forskellige udspændende og led-frigørende teknikker.

Akupunktur, zoneterapi og manuel behandling kan i mange tilfælde kombineres og således øge behandlingens effektivitet.

Tobaksafvænning / vægtreduktion
Vi anvender en kombination af samtalebehandling og akupunktur - i visse tilfælde suppleret med trancebehandling (let hypnose).

Samtaleterapi, sexologisk rådgivning
Af eksistentielle problemer og samlivsproblemer.

Lægelig rådgivning
Råd, vejledning og afklaring af tvivl i forbindelse med sygdom, hospitalsindlæggelse og besøg hos egen læge. Vi har god tid og stor erfaring.
Brandts Klinik  |  Gl. Viborgvej 7  |  7300 Jelling  |  Tel 75 87 20 98  |  Fax 75 87 20 78  |  info@brandtsklinik.dk